جدول محاسبه وزن

نحوه محاسبه وزن آهن آلات

وزن آهن آلات دارای اهمیت ویژه ای می باشد چرا که وزن آهن برکیفیت نهایی و هزینه پرداختی وحتی شرایط حمل و نقل تاثیر گذار است و نقش موثری در خرید ایفا میکند ، پس با اطلاع از وزن آهن آلات می توانیم  محدودیت های وزنی را در نظربگیریم و برنامه ریزی درست تر و متناسب با شرایط پروژه خودمان داشته باشیم.وزن آهن آلات با روش های متفاوتی قابل محاسبه است که برخی از روش ها دشوار تر است اما می توانیم به راحتی وزن آهن را به صورت آنلاین حساب کنیم .

در نهایت باید توجه داشته باشیم که وزن محاسبه شده با وزن اندازه گرفته شده در باسکول نزدیک و یا متناسب باشد اگر این اعداد با یکدیگر تفاوت چشمگیری داشته باشد نشان دهنده عدم کیفیت محصول خریداری شده است.

روش های محاسبه وزن آهن

روش های متفاوتی برای محاسبه وزن وجو دارد از جمله :

روش هندسی: از فرمول های هندسی برای محاسبه حجم اشکال آهنی مانند میلگرد ها، تیرآهن ها و ورق ها استفاده می شود که سپس برای تعیین وزن در چگالی آهن ضرب می شود.

روش دستی :

محاسبه دستی شامل استفاده از فرمول های ریاضی و ضرایب تبدیل برای تعیین وزن مواد آهن است. این روش مستلزم آگاهی از چگالی، ابعاد و شکل مواد و همچنین مهارت در محاسبات ریاضی است که زمانبر است.

این روش ها که دیگر کاربردی ندارد زیرا احتمال خطا باست و زمانبراست

روش مراجعه به جدول وزن آهن آلات موجود در مراجع معتبر است و یا هم چنین می توانیم از روش محاسبه آنلاین وزن آهن آلات استفاده کنیم .

جدول وزن تیرآهن بر اساس نوع محصول

جدول محاسبه  وزن تیرآهن، مهم ترین ابزاری است که اطلاعات کاربردی محصول را در اختیار عوامل پروژه قرار می دهد. این جدول حاوی اطلاعاتی است که در تشخیص کیفیت تیرآهن خریداری شده، نقش بسیار موثری دارد. در واقع هر چه اطلاعات تیرآهنی که تهیه می کنید، به این اطلاعات نزدیک تر باشد مسلما کیفیت بسیار بالاتری دارد. از آن جایی که تیرآهن در انواع مختلفی تولید می شود، جدول وزن هر کدام نیز جدا بوده و اطلاعات متفاوتی دارد.این جداول بر اساس استاندارد های مختلف صنعتی ،ملی و یا متریک تهیه می شود.

وزن آهن آلات اصفهان

آهن آلات تولیدی توسط این کارخانه شباهت بیشتری به جداول اشتال دارد بنابراین از کیفیت بالایی برخودار است به همین دلیل شایسته است در پروژه هایی با اهمیت ویژه از این کارخانه استفاده شود .